התקנת מצלמות אבטחה » סוגי מצלמות אבטחה » חוק התקנת מצלמות בגני ילדים – האם מותר לשים מצלמות אבטחה בגנים?

חוק התקנת מצלמות בגני ילדים – האם מותר לשים מצלמות אבטחה בגנים?

ונשאלת השאלה החשובה – האם מותר לשים מצלמות אבטחה בגנים, או לא? השאלה הזאת בכל זמן נתון מעוררת סערת רגשות ומחלקת את ההורים ואת צוות הגן לשני צדדים מנוגדים.

האזינו לכתבה

תמיד יהיו מי שדוגלים בשיטות מודרניות להבטחת בטיחות הילדים ויש כאלו שמתנגדים באופן מוחלט לכל צילום של מצלמות אבטחה בגני ילדים. באם תסכימו לקרוא את המאמר הזה למן תחילתו ועד לתומו, נוכל נסתכל מקרוב על נושא זה, תוך כדי התייחסות לחוק. כאן נסקור בהרחבה את – חוק התקנת מצלמות בגני ילדים, ואף נדון בהרחבה בנושא של – האם מותר לשים מצלמות אבטחה בגנים?

חוק התקנת מצלמות בגני ילדים

מה הוא חוק התקנת מצלמות בגני ילדים?

חוק התקנת מצלמות בגני ילדים מחייב כל גן, מעון יום או פעוטון, שיש בו יותר משבעה ילדים, להציב מצלמות הבטחה במקום, או פשוט לוודא שמצלמות האבטחה שיש בו יעמדו לפי תנאי התקן. מצלמות האבטחה בגני ילדים חייבות להיות גלויות לכל, והן הן נדרשות להיות מיוצגות על ידי שלטים, שבהם נמסרת הודעה להורי הילדים על העובדה שהותקנו במקום מצלמות אבטחה.

מצלמות האבטחה בגנים נדרשות לפעול במשך כל השהות של הילדים בהם. את צילומי האבטחה יש לשמור עד שלושים ימים אחורה במקום בטוח, כמו לדוגמה – במערכת מקוונת עם גיבוי של סיסמה, באופן הזה שאף אחד חיצוני לא יוכל לקבל גישה אליהם. כמו כן, שלא כמו שנהוג לחשוב, הורי הילדים לא ייהנו מגישה באופן ישיר לצילומי מצלמות האבטחה שבגן הילדים.

אותם צילומים יועברו לידי כוחות הביטחון וגורי טיפול מורשים, ובאם יעלה החשש להתנהגות לא נאותה של צוות העובדים, כי אז הורי הילדים יוכלו לדרוש גישה לצילומי האבטחה, באופן הזה מונעים הדלפה לא רצויה של תוכן פרטי של ילדי הגן לידיים שאינן רצויות. מעונות אלו אינם חייבים להתקין מצלמת אבטחה בגן הילדים, על פי חוק התקנת מצלמות בגני ילדים:

  • פעוטון שיש בו פחות משבעה ילדים.
  • גן ילדים שבו שבעים אחוזים ויותר מהורי הילדים מתנגדים להתקנה של מצלמות אבטחה במקום.
  • פעוטון שנמצא במקום שמשמש אף לשם מגורים.

המובן של התקנת מצלמות אבטחה בגן ילדים בא לידי ביטוי בכך שזוג המלים התעללות בגנים מהווה סיבה מספיק מוצדקת לנאום בר חשיבות שמרכזו – כולנו מוכרחים להתקין מצלמות אבטחה בגני הילדים, שאם לא כך, הילדים שלנו יימצאו בסכנה של חייהם.

אבל, לרוע הבשורה, המצב איננו כה פשוט. אומנם התקנה של מצלמות אבטחה בגני הילדים מהווה צעד מבורך בדרך לאכיפה של חוק התקנת מצלמות בגני ילדים בקרב גננות מתעללות, אבל נשאלת השאלה הקיומית – האם מצלמות אבטחה בגני הילדים אכן יסייעו בתרחישים של גננת שהבעייתיות שלה איננה ידועה. וכן, האם יש למצלמות האבטחה השפעה שלילית על הילדים, על ההורים, ועל הצוות?

 וכעת נצלול לעומק בעד ונגד הטיעונים המובילים של התקנת מצלמות אבטחה בגן ילדים, לשם שמירה על חיי הילדים:

ואלו הם הטיעונים שמצודדים בעד התקנה של מצלמות אבטחה בגן הילדים:

  • במידה והגננת נאשמת בהתנהגות בעייתית, צילומי מצלמת האבטחה יכולים להוות בתור ראייה מכריעה שתוביל לענישה ראויה.

  • הרתעה לפני הכול – הידיעה שהגננת עשויה להיתפס בזמן אמת עלולה להרתיע גננת מתעללת מהניסיון לנהוג באלימות פיסית או רגשית.

  • מצלמות אבטחה בסמוך לחניון גני הילדים, וכן הכניסות והיציאות אל חניון גן הילדים יכולים לסייע בתרחישים של גניבת ציוד, מכוניות או פריצה, וכיוצא בזאת.

ואלו הם הטיעונים שמתריסים כנגד התקנה של מצלמות אבטחה בגן הילדים:

  • האם אתם אשכרה מעוניינים להתקין מצלמות אבטחה לשם הרתעה, ולהשאיר את הילדים שלכם עם מטפלות שלולא היו במקום מצלמות אבטחה הן היו מבצעות פשעים אלימים? לא כדאי להשקיע משאבים בסינון הגננות הבעייתיות ובמתן תגמול הולם לגננות האדיבות והמקצועיות?

  • פגיעה בפרטיות של הגננות, הורי וילדי הגן – זה אומנם טיעון חשוב, אבל מכיוון שעסקינן אודות חיוב חוקי שיאפשר רק למשטרה לגשת לצילומי האבטחה לאלתר – הוא פחות תקף.

  • המחיר הכספי שהמהלך ידרוש ממדינת ישראל גבוה למדי ובאופן הזה יבוא על חשבון השקעה מסוג אחר בגני הילדים.

עם כל הטיעונים של בעד ונגד התקנה של מצלמות אבטחה בגן הילדים, כעת המצב הוא אחיד – גני הילדים מחויבים מבחינת חוקית בהתקנה של מצלמות אבטחה, על מנת לשמור על הילדים בגני הילדים מפני אלימות, ואנחנו שמחים על כך שחרף המגבלות שלו – חוק התקנת מצלמות בגני ילדים הינו צעד אחד קדימה בתחום והוא יכול לסייע למזער את תופעת האלימות בגני הילדים.

האם מותר לשים מצלמות אבטחה בגנים?

מקרי ההתעללות שהופצו ברבים לאחרונה בגני ילדים, נחשפו בפרט בעזרת תוצרי צילום ממצלמות האבטחה, ומכיוון שכך, התקנה של מצלמות אבטחה בגני הילדים ממש לא מבטיחה מניעה של מקרי התעללות בילדי הגנים. מאידך, התקנה של מצלמה נסתרת באמצעות אחד ו/או יותר מההורים, עשויה לחשוף את ההורים לנעשה בגן הילדים בכל זמן נתון.

כמו כן, התקנה של מצלמות נסתרות אסורה על פי חוק והיא עשויה להוביל לענישה מחמירה כנגד מי שפועל להתקנת מצלמות אבטחה נסתרות ו/או אמצעי הקלטה המיועדים לצרכי האזנות סתר. אי לכך ובהתאם לזאת, הדרך הכי אפקטיבית לפתור את הסוגיה הזאת, הנכונה והחוקית ביותר לבירור חשדות העולים לגבי התעללות בגן הילדים או בפעוטון של הילדים שלכם, היא שכירת שירותיו של חוקר פרטי, אשר מתמחה בבירור חשדות מסוג אלו ואף השגת ראיות היכולות לתמוך ו/או להפריך את החשדות השונים.

חוקר פרטי רשאי, על פי חוק, לאסוף ראיות היכולות לתמוך ו/או להפריך את החשדות העולים בדבר התעללות הגננת בילדי הגן במנעד רב של אמצעים חוקיים, ובשל כך, שכירת שירותיו של משרד חקירות לצורך כך היא הדרך היעילה ביותר לבירור האמת. פנייה מוקדמת אל חוקר פרטי, תמנע ממכם גילוי מאוחר של מקרי ההתעללות, ובאופן הזה יהיה באפשרותכם למנוע מהילדים שלכם להיות חשופים לצוות גננות מתעלל שממש לא ראוי לטיפת אמון מצידכם.

מה טוענים התומכים והן המתנגדים ברעיון של התקנת מצלמות בגני ילדים?

מטבע הדברים, לא יכול להיות יחס חד משמעי למצלמות אבטחה במוסדות לגיל הרך. כמו שאומרים, כה הרבה בני אדם, כל כך הרבה מוחות. המצב מחמיר בשל העובדה שאנחנו מדברים על ילדים (האוצרות העיקריים שלנו בחיים), והורים רבים לא יכולים להעריך כראוי את מצבי החיים השונים בהם משתתפים ילדיהם שלהם. אז מה זה מעקב מצלמות אבטחה בגן? ובכן זאת ממש תכנית ריאליטי או סייעת שאין לה תחליף לכל הצדדים של האינטראקציה.

והנה מה שטוענים התמוכים ברעיון של התקנת מצלמות בגני ילדים:

  • מתבצעת בקרה על כניסות בלתי מורשים וכלי רכב למתקן וכן מעקב מפורט אחר השטח הסמוך. שילוב עם מערכת ACS אפשרי.

  • מעקב מצלמות אבטחה מגלה התנהגות בלתי הולמת ו/או אלימה של גננות.

  • מתגלים סימנים להתנהגות לא נכונה של ילדים והורים, בעניין זה מצטמצם מספר התביעות נגד עובדי הגן. מצבים שנויים במחלוקת וקונפליקט נפתרים מהר יותר וקל יותר.

  • להורים יש הזדמנות לצפות ולשלוט בהתנהגות ילדם – מה הם עושים, איך הם מתנהגים, איך הם אוכלים, איך הם משחקים. זה מקדם רוגע ומפחית חרדה.

  • הקלטות מצלמות האבטחה עשויות לשמש כחומר אנליטי בעת שיפור תהליך העבודה ופעילויות חינוכיות אחרות.

והנה מה שטוענים המתנגדים לרעיון של התקנת מצלמות בגני ילדים:

  • עובדי גני ילדים טוענים שעבודה מתחת למצלמת אבטחה היא לא נוחה. למרות שההסתגלות נמשכת לא יותר משבועיים, ולפי הסטטיסטיקה, יותר משישים אחוזים מהמעסיקים משתמשים במצלמות אבטחה במקומות העבודה שלהם.

  • הורים טוענים שהם לא רוצים שאנשים זרים יסתכלו על הילד שלהם.

  • מודאגים לגבי דליפת נתונים אפשרית – על מנת להבטיח אבטחה והגנה מקסימלית של ארכיון מצלמות האבטחה, מומלץ להשתמש באחסון בענן.

שאלות נפוצות על התקנת מצלמות בגני ילדים

שאלה מצויינת אך לצערנו לא ניתן לענות עליה במשפט אחד, ולכן כתבנו עבורכם מאמר מפורט על התקנת מצלמות בגני ילדים. קיראו את המאמר בקפידה כדי ללמוד עוד על הנושא.
המחיר של התקנת מצלמות בגני ילדים הוא מאוד דינמי ומשתנה בהתאם לאיכות העבודה והמוצר שאתם מחפשים ולכן לרוב אנחנו משלבים טבלת מחירים מוערכים בתחילת המאמר אך אם תרצו לקבל הצעת מחיר מדוייקת אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ישיר בטלפון המצורף לעמוד.
ברור – אנחנו מספקים שירותי התקנת מערכות אבטחה ומיגון בכל הארץ, ולכן אם אתם מחפשים התקנת מצלמות בגני ילדים יש להתקשר אלינו בכדי שנוכל לתאם הגעה גם אליכם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על התקנת מצלמות בגני ילדים מלא טופס או חייג
050-8004491

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם