התקנת מצלמות אבטחה » סוגי מצלמות אבטחה » מה ההבדל בין DVR ל- NVR – ומזה זה NVR ומה זה DVR?

מה ההבדל בין DVR ל- NVR – ומזה זה NVR ומה זה DVR?

כשאתם רוכשים מערכת אבטחה, תצטרכו לבחור בין מצלמת אבטחה DVR לבין מצלמת אבטחה NVR.

האזינו לכתבה

בין אם אתם טירונים, ובין אם אתם מקצועני אבטחה "עשה זאת בעצמך", אתם עשויים למצוא את עצמכם תוהים מה ההבדל בין DVR ל- NVR. ומה זה NVR ומה זה DVR? מה שהכי חשוב, מהי הבחירה הנכונה לצרכי האבטחה הספציפיים שלכם? שני סוגי המערכות הללו מבצעות את אותן הפונקציות, אבל ההבדל הינו באופן שבו הן עושות זאת ואף בסוג המצלמות שבהן משתמשים.

הבנת מה ההבדל בין DVR ל- NVR חיונית בעת הערכת מערכות אבטחה. במאמר זה, במידה ותמשיכו לקרוא, תיחשפו לדברי מומחי האבטחה שמפרקים לגורמים את ההבדלים ומפרטים את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם, באופן הזה שתוכלו לקבל החלטה נבונה. ועל כן, נדון בהרחבה על מה ההבדל בין DVR ל- NVR ואף מה זה NVR ומה זה DVR?

מה ההבדל בין DVR ל- NVR

מה ההבדל בין DVR ל- NVR?

כדי לדעת מה ההבדל בין DVR ל- NVR? כי אז בליבה, אף NVR והן DVR אחראים על הקלטת וידאו. DVR מייצג מקליט וידאו דיגיטלי, ואילו NVR מייצג מקליט וידאו ברשת. בשביל להבין מה ההבדל בין DVR ל-  NVR יש להבין כי האופן שבו הם מעבדים נתוני וידאו. מערכות DVR מעבדות את נתוני הווידאו במקליט. מאידך, מערכות NVR מקודדות ומעבדות את נתוני הווידאו במצלמה, ואז מזרימות אותם אל מקליט ה- NVR המשמש לאחסון ולצפייה מרחוק.

משום שמכשירי DVR ו- NVR מטפלים בנתוני הווידאו בצורה שונה, הם דורשים סוגים שונים של מצלמות. רוב ה- NVR משמשים עם מצלמות IP, או פרוטוקול אינטרנט, בעוד DVRs משמשים עם מצלמות אנלוגיות. כמו כן, מערכת מבוססת DVR היא מערכת אבטחה קווית, בעוד שמערכת NVR יכולה להיות מערכת קווית או אלחוטית. וכעת ניכנס לעובי הקורה, ונפרט כל אפשרות לגורמים:

מערכת אבטחת DVR – יתרונות וחסרונות

ההתקדמות ב- High Definition אנלוגית בחמש השנים האחרונות הפחיתה את פער הרזולוציה בין שתי המערכות. סביר להניח שתבחין שמערכות אבטחה מבוססות DVR מתומחרות נמוך יותר ממערכות NVR. נקודת המחיר הנמוכה היא יתרון אטרקטיבי של מערכות DVR, אבל מהן היתרונות? כדי לענות על זה, עלינו לפרק כל אחד מהרכיבים של מערכת DVR. ואלו הם היתרונות והחסרונות:

  • סוג מצלמה – אנלוגי – המצלמות שבהן משתמשת מערכת DVR חייבות להיות מצלמות אבטחה אנלוגיות, הידועות יותר בכינוי מצלמות במעגל סגור. רוב החיסכון בעלויות שנמצא בשימוש במערכת DVR נובע מהמצלמה. כאשר אתם יכולים לערבב ולהתאים מצלמות במערכת האבטחה הביתית שלכם, יש פחות גמישות בסוג המצלמות שבהן אתם עשויים להשתמש עם מערכות DVR. במערכת DVR, המצלמות האנלוגיות מזרימות אות אנלוגי אל המקליט, שלאחר מכן מעבד את התמונות. היתרון של מערכת זאת הוא המורכבות המופחתת הנדרשת מהמצלמה בהשוואה למערכת NVR.

  • כבל – כבל BNC קואקסיאלי – המצלמה מתחברת למקליט DVR באמצעות כבל BNC קואקסיאלי. חרף העובדה שהשימוש בכבל קואקסיאלי לא נראה משמעותי, יש לו מספר מגבלות, כמו למשל – בשל העובדה שהכבל הקואקסיאלי לא מספק חשמל למצלמה, קיימים בעצם שני כבלים הכלולים בכיסוי אחד – הראשון, כבל מתח; השני, ווידאו. הכבלים מפרידים כל קצה על מנת לספק את הפונקציות הנפרדות. ככזה, תצטרכו להתקין את מקליט ה- DVR בסמוך לשקע חשמל. הגודל והקשיחות של כבלים קואקסיאליים עשויים להפוך את ההתקנה למאתגרת יותר. קוטר הכבל הקואקסיאלי רחב יותר מכבלי Ethernet המשמשים עם מערכות NVR מה שעשוי להקשות על הפעלת כבלים במקומות צרים.

    בנוסף לכך, כבלים קואקסיאליים בעלי נטייה להיות קשיחים יותר, מה שגורם לבעיה זאת. ברם, אם לבית שלכם יש חיבורים קואקסיאליים קיימים עבור מערכת אבטחה קודמת, אתם יכולים להשתמש באותו כבל בשביל לחבר את המערכת החדשה. כבלי קואקס סטנדרטיים אינם תומכים באודיו. יש צורך בגרסה עם חיבור RCA נוסף אך גם עם אלה ל- DVR יש מספר מוגבל של יציאות קלט אודיו כך שרק מספר קטן של מצלמות יכול להקליט אודיו. איכות התמונה בכבל קואקסיאלי תתחיל להתדרדר לאחר כ-300ft/90m, מה שיכול להגביל את היכולת שאליה תרחיבו את נוכחות האבטחה שלכם כלפי חוץ. כבל באיכות נמוכה יותר יגרום לאובדן אות במרחקים קצרים יותר.

  • מקליט – מקליטי DVR מסתמכים על ערכת שבבי חומרה המכונה מקודד AD, שאחראיים על עיבוד הנתונים הגולמיים המוזרמים מהמצלמה לכדי הקלטות וידאו קריאות. למערכות DVR יש גם דרישות שונות בכל הנוגע למקליט. באופן ספציפי, במערכת DVR, המשתמשים מוכרחים לחבר כל מצלמת אבטחה ישירות למקליט. לשם השוואה, מערכת NVR דורשת רק שכל מצלמה תתחבר לאותה רשת. זאת ועוד, במערכת DVR, המקליט אינו מספק חשמל למצלמות. כל חיבור מצלמה יצטרך מפצל המספק חשמל כדי לאפשר למצלמות לפעול.

  • גמישות מערכת – מערכות אבטחה DVR פחות גמישות ממקבילותיהן NVR מבחינת סוג המצלמה ואפשרויות הרכבה. כאשר מערכות מבוססות NVR יכולות לשלב גם מצלמות אבטחה קוויות וגם אלחוטיות, מערכות DVR יכולות להשתמש רק במצלמות אבטחה קוויות. יתרה מזאת, למערכות DVR יש פתרונות הרכבה פחות גמישים, בגלל ניתוב קואקסיה כבל l יכול להיות קשה יותר במצבים קשים ונדרש שקע חשמל לכל מצלמה.

  • איכות תמונה ושמע – במערכות DVR המצלמות משדרות וידאו אנלוגי באמצעות כבל הקואקס ישירות אל המקליט והתמונות מעובדות ברמת המקליט. האות האנלוגי מביא לתמונה באיכות נמוכה יותר בהשוואה למערכות NVR. כמו כן, כבלים קואקסיאליים לא משדרים אות אודיו באופן מקורי, ולמקליטים DVR יש לרוב מספר מוגבל של יציאות קלט שמע.

מערכת אבטחה NVR – יתרונות וחסרונות

  • מערכות מצלמות אבטחה NVR משלבות את הטכנולוגיה החדשה ביותר בשביל לספק מערכת אבטחה משופרת ועשירה בתכונות. ידועות גם כמערכות מצלמות אבטחה POE, מערכות מבוססות NVR גמישות ומורכבות יותר ממערכות DVR.

  • סוג מצלמה מצלמת IP – משום שמערכות NVR מעבדות את נתוני הווידאו במצלמה ולא במכשיר ההקלטה, המצלמות במערכות NVR חזקות הרבה יותר ממקבילות ה-DVR שלהן. מערכות NVR משתמשות במצלמות IP שהן התקני לכידת תמונה עצמאית. לכל מצלמות IP יש ערכת שבבים המסוגלת לעבד את נתוני הווידאו שמועברים לאחר מכן למקליט. בניגוד למצלמות אנלוגיות, מצלמות IP בדרך כלל מסוגלות להקליט ולשלוח אודיו כמו גם וידאו. החומרה החזקה יותר במצלמות IP מאפשרת גם פונקציונליות חכמה משופרת וניתוח וידאו, כגון זיהוי פנים.

  • כבל – Ethernet – כמו מערכות DVR, אף מערכות NVR מחברות את המצלמה למקליט. לפיכך, האופן שבו הם מחברים את המצלמה למקליט שונה לחלוטין. מערכות NVR משתמשות בכבלי Ethernet סטנדרטיים, כמו לדוגמה – cat5e ו-cat6, על מנת להעביר נתונים. מתקינים מקצועיים מעדיפים כבלי אתרנט בשל מספר היתרונות בהשוואה לכבלים קואקסיאליים.

  • איכות תמונה ושמע – מכיוון שמקליטי NVR מקבלים אות דיגיטלי טהור מהמצלמות, איכות הווידאו טובה יותר בהשוואה ל-DVR באותה רזולוציה. בנוסף, משום שכבלי Ethernet נושאים אודיו, כל המצלמות עם מיקרופונים יכלו להקליט אודיו ל- NVR.

  • כבל Ethernet מפעיל את המצלמה על ידי Power over Ethernet (PoE), מה שאומר שהמצלמה שלכם צריכה כבל אחד שפועל כדי ללכוד וידאו, אודיו ולהפעיל את המצלמה, ובכך מבטל את הצורך במפצלים מבולגנים כמו מערכת DVR. כבל Ethernet נוטה להיות קל יותר לניתוב ולסיום מכיוון שהוא דק יותר ובעל מחבר קטן יותר המאפשר פחות קידוחים. אתרנט זול יותר מכבל קואקסיאלי וזמין הרבה יותר, מה שהופך את החלפת הכבלים או הרחבת המערכת לנגישה ובמחיר סביר יותר.

    בתים ועסקים מודרניים רבים נבנים בחוטי עבור Ethernet, מה שהופך את ההתקנה לקלה עוד יותר. זאת ועוד, כבל Ethernet הוא שכל מצלמה במערכת יכולה לשדר אודיו מכיוון ש- Ethernet יכול לשלוח נתוני אודיו באופן מקורי. כבלים לא צריכים לעבור בין כל מצלמה למקליט. הם צריכים להיות באותה רשת אלחוטית. ההתקנה פשוטה ונקייה יותר בשל הסיבה שאין צורך בכמה כבלים. למרות אורך כבל Ethernet מקסימלי קצר יותר, ניתן להשתמש במתגי רשת כדי להאריך את המרחק הכולל מבלי להשפיע על איכות התמונה.

  • מקליט – שלא כמו מערכת DVR, המקליט במערכת NVR אינו מעבד נתוני וידאו. שלב זה הושלם במצלמה לפני שידורו. מכשירי NVR משמשים רק לאחסון וצפייה בצילומים.

  • גמישות מערכת – מערכות NVR מטבען גמישות יותר משום שמצלמות אבטחה לא בהכרח חייבות להיות מחוברות פיזית ישירות למקליט. במקום זאת, מצלמות IP צריכות להיות רק באותה רשת. ככזה, ייתכן שיש לכם מצלמות אבטחה בכל רחבי העולם באותה רשת שמתחברות ל- NVR ואז ניתן לראות כמערכת מקיפה.

לסיכום – מה ההבדל בין DVR ל- NVR?

אף מערכות NVR ואף מערכות DVR מקליטות נתוני וידאו והן אמינות. חרף העובדה שפעם איכות הווידאו של מערכות DVR פיגרה מאחורי מערכות NVR דומות, כעת הפער הזה מצטמצם באופן ניכר. ההבדל בין מערכות אבטחה DVR ו- NVR מסתכם בעלות, אופן העברת הנתונים וסוג המצלמות המעורבות. מערכות NVR נוטות לקבל איכות תמונה טובה יותר, כמו גם התקנה קלה יותר, גמישות מוגברת ותמיכה מקורית באודיו בכל מצלמה שיש לה מיקרופון.

עם זאת, מערכות NVR גם נוטות להיות הרבה יותר יקרות ממערכות DVR דומות, וזה שיקול חשוב עבור הצרכן בעל התקציב. עבור אנשים שמחפשים מערכת אבטחה פשוטה יחסית, סביר להניח שמערכת DVR תספיק, במיוחד אם הנכס שלך כבר מחובר לכבל קואקסיאלי ממערכת אבטחה קיימת. אם אתה צריך פתרון גמיש מאוד מהשורה הראשונה, מערכת מבוססת NVR עשויה להיות הבחירה הטובה ביותר. בסופו של יום, הגורם הקובע יתבסס על צרכי האבטחה הספציפיים של הבית שלכם.

מה זה NVR ומה זה DVR?

כדי להבין מה זה NVR ומה זה DVR נפרט כל אחד מהם לגורמים:

מה הם רכיבי מערכת DVR – יתרונות, חסרונות, הבדלים

  • מגבלות שמע – כבלים קואקסיאליים סטנדרטיים לא משדרים אותות שמע באופן מקורי – נדרש חיבור RCA נוסף על מנת לתמוך בו. כמו כן, למקליטים של DVR יש גם מספר קבוע של יציאות קלט אודיו, מה שמגביל את מספר מצלמות אבטחה שיכולות להקליט קול.

  • מצלמות אנלוגיות – מערכות DVR משתמשות על פי רוב במצלמות אבטחה אנלוגיות. הסיבה לכך היא שמערכות אבטחה DVR לעתים קרובות מתומחרות נמוך יותר בהשוואה למערכות NVR נובעת מהמצלמה. מצלמות אנלוגיות משדרות אותות אנלוגיים אל המקליט, בעוד שלאחר מכן מעבד את נתוני הווידאו. בהשוואה למערכת NVR, רוב מצלמות ה-DVR הן פחות מורכבות ויקרות.

  • מקודד AD – מקליטי DVR מסתמכים על מקודדי AD לעיבוד נתוני וידאו גולמיים ממצלמת האבטחה לצילומים ניתנים לצפייה. בשל כל זאת, כל מצלמת אבטחה במערכת DVR צריכה להיות מחוברת למקליט ואף למקור מתח נפרד.

  • כבלים קואקסיאליים – המצלמה האנלוגית מתחברת ל- DVR בעזרת כבל קואקסיאלי, שעשוי להגיע למרחק של עד חמש מאות מטרים, אבל עשוי לגרום לכל מיני מגבלות. כבלים קואקסיאליים – בניגוד לכבלי PoE – לא מספקים חשמל למצלמת האבטחה. משמעות הדבר היא שני סוגים של כבלים – אחד עבור חשמל ואחד עבור שידור וידאו. כבלים קואקסיאליים רחבים ונוקשים יותר מכבלי Ethernet, מה שיכול להפוך את ההתקנה לאתגר.
  • אודיו הוא מגבלה משום שכבלים קואקסיאליים סטנדרטיים אינם מסוגלים לתמוך בשידור אודיו.

רכיבי מערכת NVR – יתרונות, חסרונות, הבדלים

  • קיבולת אחסון גבוהה יותר – מערכות מצלמות אבטחה NVR עשויות להעלות צילומים לשרתים מבוססי ענן – יתרון של חיבור לאינטרנט. בניגוד למערכות DVR הן אינן מוגבלות לאחסון מקומי, וכתוצאה מכך הינן יכולות לתמוך בקיבולת גבוהה יותר בהשוואה למערכות DVR..

  • מה ההבדל בין DVR ל- NVR ומזה זה NVR ומה זה DVR?מערכות מצלמות אבטחה NVR משתמשות במצלמות IP, המסוגלות לעבד נתוני וידאו לפני העברתם למקליט. מצלמות IP הן לרוב חזקות יותר, ומסוגלות להקליט ולשדר אודיו בנוסף לתמונות. חומרה מתקדמת במצלמות IP פותחת את הדלת לניתוח וידאו חכם כמו לוחית רישוי וזיהוי פנים.

  • תמיכת אודיו – מכיוון שכבלי Ethernet יכולים להעביר אודיו באופן מקורי, מצלמה עם מיקרופון במערכת NVR יכולה להקליט אודיו ל- NVR.

  • כבלי Ethernet – אם הם אינם אלחוטיים, מצלמות IP בדרך כלל מתחברות למקליט באמצעות כבלי Ethernet. הם יכולים לרוץ רק עד מאה מטרים, אבל יש להם כמה יתרונות על פני כבלים קואקסיאליים.

  • מקליט מקליט ה- NVR משמש רק לאחסון וצפייה בצילומים. זה לא מעבד נתוני וידאו – שלב שנעשה במצלמה לפני שהוא נשלח למקליט.

  • פתרונות מצלמה מסוימים יכולים להגיע עם חיבור Power over Ethernet (PoE), כלומר נדרש רק כבל אחד לתמיכה במתח, וידאו ואודיו. זה מבטל את הצורך במפצלים שנראים בדרך כלל במערכות DVR. ברם, חשוב לציין, שלא כל מצלמות האבטחה אשר מחוברות ל- Ethernet מסוגלות PoE – מצלמות אבטחה IP רבות עדיין דורשות חיבור Ethernet בנוסף לאספקת חשמל נפרדת. הם נוטים להיות קלים יותר להתקנה בגלל צורתם הדקה יותר, עולים פחות וזמינים יותר בהשוואה לכבלים קואקסיאליים.

שאלות נפוצות על dvr ו-nvr

שאלה מצויינת אך לצערנו לא ניתן לענות עליה במשפט אחד, ולכן כתבנו עבורכם מאמר מפורט על dvr ו-nvr. קיראו את המאמר בקפידה כדי ללמוד עוד על הנושא.
המחיר של dvr ו-nvr הוא מאוד דינמי ומשתנה בהתאם לאיכות העבודה והמוצר שאתם מחפשים ולכן לרוב אנחנו משלבים טבלת מחירים מוערכים בתחילת המאמר אך אם תרצו לקבל הצעת מחיר מדוייקת אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ישיר בטלפון המצורף לעמוד.
ברור – אנחנו מספקים שירותי התקנת מערכות אבטחה ומיגון בכל הארץ, ולכן אם אתם מחפשים dvr ו-nvr יש להתקשר אלינו בכדי שנוכל לתאם הגעה גם אליכם.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

להצעת מחיר על dvr ו-nvr מלא טופס או חייג
050-8004491

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם